fredag 16 november 2012

Gårdagens Onligen stickcafé

Inspirerades av återbruk.

Och det är jag bra på:)

jag kan repa upp en gammal tröja, som inte används och sticka sockar av och just nu, när kassan är skral så stickar jag upp alla restgarner som ligger och jag har insett att det är ju en hel del!

Jag såg att det var någon som var fiffig att klippa remsor av sina arna urväxta kläder och virkade mattor av dem - smart!

Jag var på bloggpromenad igår och kom till Jul med Tålamodspåsen.
Där var det en bild på alldeles underbart fina grytlappar virkade i ett stjärnmönster.
Hon hade hittat det, även hon hos en bloggerska - i italien:O)

Så all text och prat är på italienska, men tur att det räcker med att se filmerna, så lär man sig.
Filmen på hur amn virkar stjärnmönstret finns här.

Jag insåg att jag tog nog en för stor virknål, så jag fick hål i mina stjärnor, men det blir bättre nästa gång - man lär sig av misstagen:O)

Början såg inte mycket ut för världen
och jag funderade verkligen på fortsättningen:)

1:a varvet gjort!

Jo, men det blev ju stjärnor, om än lite glesa:
Ska byta virknålen till en mindre storlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar